Motorstek


Blog: Geef mij maar gebak en een Fireblade in de Eifel.

Dit motor seizoen is nog niet echt ideaal voor mij begonnen. Tot nu toe een keer op de FJR in de Eifel geweest en een keer min of meer verplicht naar het Sauerland geweest. Met de luxe keuze tussen een FJR en een blade is het pleit met kou snel beslist voor de FJR. Heerlijk achter het scherm scheelt gewoon een jas. En vooral op de heen en terug weg over de Autobahn is het met snelheden rond de 160 km/u beter vol te houden op de FJR.


http://www.motorstek.nl/download/88911/e01e9b131b2dae6f33417a96f8de8520


Met koninginnen dag ben ik met de FJR in de ochtend naar Winterberg gereden. Bij een motormaat was een helm gestolen van een terras, en gezien mijn grote collectie helmen had ik aangeboden deze dan te komen brengen en dan gezamenlijk terug te rijden. Wie mijn vorige post heeft gelezen weet dat ik motorrijden in het Sauerland niet kan waarderen. En inderdaad, ik was nog geen 15 km van de snelweg af en gelukkig werd er door tegenliggers geseind dat er snelheid controle even verderop was. De terugweg binnendoor was met z’n vieren op zich aangenaam en door een betere navigatie handeling kreeg ik meteen de eer voorop te rijden.
Het plan was om via Onroute kaarten van Winterberg naar Bad Munster Eifel te rijden en daarvandaan binnendoor naar Venlo te gaan en dan de snelweg te pakken.
Alleen dat gaat je niet lukken om lekkere doorgaande wegen te hebben, want daar is het Ruhrgebied te vol voor. Dus na in de zoveelste plaats vast te zitten in het verkeer, dit plan moeten afblazen en veel eerder de snelweg genomen.

Het hebben van 2 motoren is dan een luxe, maar de een met reverse schakeling en de ander niet geeft soms een foute reactie bij even vlot schakelen. Vorige week dan ook besloten mijn ValterMoto rem schakelset op de Fireblade maar op “Gentelman” schakelen te zetten. Met het controle rondje om het dorp heen kreeg ik meteen het gevoel wat ik wel eens eerder had.
Namelijk bij een test rit op een Suzuki GSX R 1000 K5 die ik toen overwoog om te kopen. Toen was het, waarom heb ik toch zo lang op een Honda Blackbird gereden? En die toen maar ingeruild voor mijn eerste Fireblade in 2006.
Geheel tevreden op en met de FJR was ik dit jaar toch even vergeten wat een beest van een motor de Fireblade is. Na de Franse motor vakantie in augustus had ik de Fireblade niet meer gebruikt. En was dan oprecht verbaasd dat het verschil met een FJR eigenlijk enorm is.


http://www.motorstek.nl/download/88910/ce0d4e1c6e07738ebb96f0e952989006


Gisteren met hemelvaart dag de Blade maar eens gepakt om vanaf Venlo binnendoor de Eifel in te rijden om mijn favoriete gebakje ergens te gaan eten. Je moet ook maar een reden hebben om deze rit van meer dan 600 kilometer te rechtvaardigen. Undercover met de koffer achterop om meer op een Goldwing te lijken, maar vooral om extra kleding en handschoenen mee te nemen voor de vroege kou in de Eifel trotseren, ging het gas er lekker op.

De Eifel is echt mijn speeltuin. En niet alleen de mijne. Gisteren barste het dan ook van groepjes motorrijders, waaronder ook vele Nederlanders, die heerlijk van het lange hemelvaart aan het genieten waren. Ondertussen ben ik met 3 verschillende soorten motoren flink bezig geweest in de Eifel. De andere was een BMW 1200 GS. Zeker ook niet verkeerd. Maar alleen met de Fireblade kan je in een bocht hangen met 120 km/u in z’n derde versnelling en denken, dat kan harder, en dat dan ook met speels gemak doen.
Natuurlijk dit zou ook perfect met een BMW 1000RR kunnen, misschien zelfs wel beter met de nieuwste 2012 versie van wat ik er zo over lees. Stijlvoller met de Ducati Panigale. Maar net als met alle andere dingen in het leven. Als je niet anders weet ben je super tevreden met een Fireblade. :+



1 Reactie

Door Xico900 op dinsdag 29 mei 2012 om 19:25

Gebruikers afbeelding van Xico900
Mooi verhaal en idd geen reden genoeg om als excuses je laten te doen in wat je doet omdat iets niet moet.. snap jij het nog? Hmm ik ook niet maar gebakkie eten om te knallen is altijd goed om voor te doen *O*


Drive sometimes slow,and your angel

follow's you where ever you go''

© 2007-2018 Motorstek - Powered by Motor-Forum.nl - Hosting by True - Served by Webserver 3

Cookies?Motorstek maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.