Profiel van ®win
3788 keer bekeken sinds 9 december 2007
Laatst gewijzigd op 21 maart 2018 om 16:05
- Naam:
- Erwin
- Geslacht:
- Man
- Homepage:
- http://www.k1200lt.nl/forum/index.php
- Woonplaats:
- Republiek Hollands Midden
Interesses
- Motorrijbewijs sinds
- 1989
- Mijn rijstijl is
- sportief / toer
- Favoriete merk/type motor
- Na ruim twee jaar K1600 blijkt mijn motorhart toch bij de R1200GS Adventure te liggen. Net even dat beetje meer motorbeleving ...
- Mooiste motor ooit gemaakt
- Ik heb nog nooit een motor gemaakt, dus ook geen mooiste.
- Deze motor ga ik ooit nog eens kopen
- Een GSA met waterkoeling ...
... af fabriek. Die heb ik dus nu ;) - Hoogste snelheid ooit gereden (en waar)
- 242 km/u (gps) op de A57 (D)
- Meest schandelijke blunder op de motor ooit
- Bij het veer Nieuwpoort - Schoonhoven: op de schuine verkanting naar de lage kant willen afstappen.
- Hoogste boete
- € 131,-: 20 km/u te hard (na correctie). Ik noem het geen boete meer, maar een 'snelheidsbelasting' ;)
Onlangs een poging van de Italiaanse hermandad getracht te pareren: 16 km overschrijding = € 332,- (terwijl ik gewoon netjes me aan de snelheid hield :( ) Update: de Italiaanse belastingmaffia is gezwicht: "Your fine will be deleted" :) - Totale boetebedrag
- Laatste rijd weer stabiel. Wat is een cruise control toch een uitkomst ;-)
- Ik ben mijn rijbewijs kwijt (geweest) omdat
- ... ik vergeten was waar ik 'm gelegd had. Gelukkig weer teruggevonden.
- Lid van een motorclub, en zo ja welke
- Herintreder bij de BMW GS club NL
- Mooiste route ooit gereden
- Nog niet.
- Route die ik vaak rij vanaf huis
- N445 - A4 - N201
of
N445 - weg langs Ringvaart om de Haarlemmermeer - N201 - GPS in gebruik of niet
- De Zumo 550 is samen met de Adventure overleden. Met de K1600GTL is er een BMW Navigator IV gekomen. Op de GSA LC heb ik nu de BMW Navigator V.
- Favoriete vakantiebestemming
- Noorwegen, Groot Brittannië
- Relatie/getrouwd
- Married, with children
- Muzieksmaak
- Classical rock
- Andere hobby's
- computer, auto
- Favoriete eten
- veel
- Favoriete drank
- bier, whisky
Motoren
Huidige motor(en)
BMW R 1200 GS Adventure (2017)
Eigenaar van 2017 tot heden
R1200GS Adventure Exclusive - Triple Black 2018
Vorige motor(en)
BMW R1200 GS Adventure (2014)
Eigenaar van 2014 tot 2017
Na 2½ jaar zespitter erachter gekomen dat een boxertwin allroad toch net dat beetje meer motorbeleving geeft. Daarom nu gekozen voor de Adventure boxer. Deze keer waterkoeling af-fabriek. ;)
Sinds oktober 2015 heeft het olijfgroen plaats moeten maken voor racing rood mat.
Sinds oktober 2015 heeft het olijfgroen plaats moeten maken voor racing rood mat.
BMW K1600GTL (2011)
Eigenaar van 2011 tot 2013
Ultieme touring machine met een formidabele 6-pitter. Weer terug naar alle luxe in full options (that's how I like 'm), inclusief cruise control, audiosysteem, adaptieve xenon koplamp, dynamische tractie controle, centrale vergrendeling, enz.
Fantastische machine, ideaal om met duo en bepakking naar Noord Italië te cruisen. Alleen doe ik dat nooit. Binnenkort weer iets speelsers ....
Fantastische machine, ideaal om met duo en bepakking naar Noord Italië te cruisen. Alleen doe ik dat nooit. Binnenkort weer iets speelsers ....
BMW R1200 GS Adventure (2009)
Eigenaar van 2009 tot 2011
Heerlijke gooi en smijtfiets met een stoer uiterlijk. Veel controle over de motor, vanaf de 1e meter. Verkeersdrempels zijn geen probleem meer en als de weg ophoudt begint het avontuur pas echt ....
Full options, met ABS, ASC, EESA, HVV, BC, RDC, DWA, xenon, chromen uitlaatbochten, mistlampen en aluminium kofferset. Intercom en gps zijn meeverhuisd.
Helaas zorgde een onvoorzichtige 'linksaffer' voor een voortijdig overlijden van deze motor. Na een confrontatie met de auto is de motor met een duik de plomp ingedoken (en ikzelf erachteraan): technisch en economisch TL. :-(
Full options, met ABS, ASC, EESA, HVV, BC, RDC, DWA, xenon, chromen uitlaatbochten, mistlampen en aluminium kofferset. Intercom en gps zijn meeverhuisd.
Helaas zorgde een onvoorzichtige 'linksaffer' voor een voortijdig overlijden van deze motor. Na een confrontatie met de auto is de motor met een duik de plomp ingedoken (en ikzelf erachteraan): technisch en economisch TL. :-(
BMW K 1200 GT (2006)
Eigenaar van 2006 tot 2009
Modeljaar 2007, met Integral ABS II, ESA, ASC, RDC, CC, HVV, BC, DWA, xenon (af fabriek) en top- en zijkoffers in kleur; intercom en gps zijn meeverhuisd. Riante 152 pk's: één keer niezen en je zit zo boven de 160 km/u. Dit gaat snel, erg snel en messcherp door de bochten. Dat ging nog beter toen de Bridgestone's door Michelin Pilot Road 2 2CT werden vervangen. Helaas steeds vaker te snel, veel te snel. In de Randstad heb je niet echt de ruimte om even lekker te rijden. Je moet je continu inhouden....
Heeft na 2½ (niet geheel probleemloze) jaren plaats gemaakt voor minder vermogen en veel meer fun.
Heeft na 2½ (niet geheel probleemloze) jaren plaats gemaakt voor minder vermogen en veel meer fun.
BMW K 1200 LT (2004)
Eigenaar van 2004 tot 2006
Echt full-options: centrale vergrendeling, integraal ABS, elektrische middenbok, bodemverlichting (zodat je kunt zien dat je je voeten net in de plas hebt neergezet), cruise control, handvat- en zadelverwarming, stereo met 6-cd-wisselaar, Baehr intercom, BMW Navigator II gps, xenon (retrofit) en chroom, heel veel chroom. Deze mastodont met bankstel achterop heeft na twee jaar tobben met de stereo en de matige kwaliteit van het chroom plaats gemaakt voor een sportievere motor met ook veel comfort.
BMW K 1200 LT (1999)
Eigenaar van 1999 tot 2004
Mijn eerste motor met xenonverlichting. Lampje in 2002 ingebouwd (een van de eerste in NL). Lekker ontspannen cruisen. Heeft na 5 jaar plaats gemaakt voor een wat frisser uiterlijk, iets meer vermogen, en nog meer luxe.
BMW K 1100 LT (1995)
Eigenaar van 1995 tot 1999
Heerlijke toerfiets die ook sportief te rijden is. Probleemloze motor, helaas zonder ABS. Heeft plaats gemaakt voor ABS, cruise control en een betere stereo-installatie.
BMW K 75 RT (1992)
Eigenaar van 1992 tot 1995
Heerlijke motor, lekker trillingsvrij. Typische cardanreaktie bij optrekken. Heeft plaats gemaakt voor wat meer vermogen en een iets brutaler geluid.
Yamaha FJ 600 (1988)
Eigenaar van 1989 tot 1992
Leuke opstapmotor, goede allround fiets, maar die ketting .... :x
Heeft plaats gemaakt voor een groter kuip en cardanaandrijving.
Heeft plaats gemaakt voor een groter kuip en cardanaandrijving.